Nasi

19-08-2018

Recept voor 3 a 4 personen 

Voor de saté
1. Meng 2 eetlepels olijfolie met 2 theelepels oregano, 1 theelepel rozemarijn, 1 eetlepel paprika poeder, snufje peper en een snufje zout.

2. Snijd een x-aantal blokjes tofu en marineer deze met bovenstaande marinade.

3. Prik de tofu aan prikkers en bak in de overgebleven marinade.

Voor de pindasaus
1. Blend 3 eetlepels pindakaas met ongeveer 30 ml water, 1/4 chilipeper, 1/2 ui, 2 teentjes knoflook en 1 cm stukje gember.

Voor de nasi
1. Kook 300 gram rijst volgens de gebruiksaanwijzing.

2. Snijd 2 uien in stukjes, pers 2 teentjes knoflook, snijd 1 rode peper in kleine stukjes, snijd 2 preien in ringetjes (nadat de buitenste schil is verwijderd), snijd 1 paprika in blokjes en snijd 200 gram witte kool fijn.

3. Verwarm een scheut olie in een pan en bak de ui, de knoflook en de rode peper. Voeg 1 theelepel kurkuma, 1 theelepel komijn en 1 theelepel gember toe. Voeg dan de prei, de paprika en 100 gram taugé toe. Voeg na zo'n twee minuten de kool en de gekookte rijst toe.
4. Roer alles goed door elkaar en verwarm het geheel nog een paar minuten.